جمعه دهم فروردین ماه
دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی و زارعی‌کوشا

تاکید قربانی بر حضور استعدادهای تیراندازی در استان کردستان

رئیس فدراسیون تیراندازی با استاندار کردستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه سفرهای استانی، در کردستان حضور یافت و با اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در محل استانداری دیدار و گفتگو کرد.
وی با ابراز تاسف از اینکه رشته تیراندازی مغفول مانده است، اظهار داشت: مردم و مسئولان این رشته را جدی نگرفته‌اند در حالی‌که فدراسیون تیراندازی پرمدال‌ترین فدراسیون است اما به اندازه دیگر رشته‌های ورزشی به آن توجه نشده است.

وی به بدهکاری‌های باقیمانده از گذشته در فدراسیون تیراندازی و تعطیلی چند رشته در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: با این وجود مدال‌های خوبی در رقابت‌های جهانی و المپیک کسب کرده‌ایم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به اینکه از دیدار چهره به چهره با هیات‌های استانی نتایج خوبی حاصل شده است، اذعان کرد: وضعیت تجهیزات رشته تیراندازی کردستان مناسب نیست و باید هم مسئولان کشور هم مسئولان استان با تعامل و فعالیت دو چندان این کمبود را جبران کنند.

وی یادآور شد: کردستان استانی پهلوان‌خیز و قهرمان‌پرور است و از لحاظ فرهنگی، قدمت تمدن، ورزش و تحولات مهم کشور جایگاه و نقش ویژه‌ای دارد.این استان استعدادهای سرشاری دارد و باید جوانان و نوجوانان جذب این رشته شوند. در حد توان تجهیزاتی را برای ارتقای این رشته ورزشی در استان در نظر می‌گیریم.
رییس فدراسیون تیراندازی درخصوص حمایت صنایع و معادن از هیات‌ها و ورزشکاران، اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار کردستان امیدواریم صنایع تولیدی استان پای کار حمایت از ورزشکاران بیایند چون بخشی از وظایف این نهادها انجام امور فرهنگی و اجتماعی است و اهمیت دادن به جوانان و ورزشکاران از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز در این نشست با اشاره به عدم‌ حمایت بخش خصوصی از حوزه ورزش در استان اظهار کرد: ظرفیت واحدهای تولیدی عمده استان محدود است اما اگر همین پتانسیل محدود نیز برای حمایت از ورزش پای کار بیاید، شاهد رونق این حوزه خواهیم بود.
وی از رایزنی‌هایی برای حمایت بخش خصوصی از ورزش کردستان خبر داد و گفت: بخشی از ظرفیت واحدهای تولیدی از جمله معدن طلای قروه استفاده شده و یک سالن ورزشی مجهز در منطقه‌ای محروم ساخته شده است.

استاندار کردستان با اشاره به برنامه‌ریزی برای خرید تجهیزات و آماده کردن سالن‌های تیراندازی در استان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور افزود: در ردیف اعتبارات سال آینده، حمایت از ورزش در نظر گرفته خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های ورزشی در کردستان باید تقویت شود‌، افزود: با فراهم‌کردن زیرساخت‌های رشته تیراندازی با تفنگ در استان می‌توان در کشور درخشید و میزبانی مسابقات را گرفت. 

زارعی‌کوشا تصریح کرد: انتظار می‌رود فدراسیون تیراندازی نیز به تقویت هیئت‌ها و فعالان این رشته به ویژه استعدادیابی نگاه جدی با اعتبار ویژه اختصاص دهد تا استان نیز معادل همان اعتبار را به هیئت تخصیص دهد.

استاندار کردستان ابراز داشت: عزم و اراده را باید از سرداران هشت سال دفاع مقدس آموخت که اکنون هم در عرصه فرهنگی فعالیت دارند.
حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نیز در این جلسه احداث سالن اختصاصی تیراندازی را یکی از نیاز‌های اصلی این رشته ورزشی در استان عنوان کرد.