پنجشنبه نهم فروردین ماه

آغاز المپیاد استعدادهای برتر تیراندازی در بخش پسران

افتتاحیه سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته تیراندازی در بخش پسران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، افتتاحیه سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته تیراندازی و در تفنگ و تپانچه پسران با حضور جوادی، معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، مهدی مبینی و کبری غیاثی، دبیر و نایب رئیس فدراسیون تیراندازی، علی اصغر زرگر، رییس هیات تیراندازی استان تهران، تیراندازان، مربیان و سرپرستان تیم‌های حاضر در  مسابقات در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه آزادی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رژه ورزشکاران حاضر از ۲۷ استان برگزار شد.

علی‌اصغر زرگر، رئیس هیات تیراندازی استان تهران به عنوان میزبان این دوره از مسابقات به حاضرین خیرمقدم گفت.

مهدی مبینی در این مراسم ضمن خیر مقدم به ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و روسای هیات‌‌های استانی اظهار داشت: به نمایندگی از فدراسیون تیراندازی در اینجا حضور دارم. شما آینده سازان تیراندازی هستید و تیراندازی کشور با دستان شما به رشد و بالندگی خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: به نمایندگی از مرتضی قربانی، رییس فدراسیون در خدمت شما هستم. وی به صورت ویژه سلام خود را اعلام و برای شما آرزوی موفقیت داشت.

دبیر فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: افرادی که اینجا هستند از استعداد‌های برتر کشور هستند و نام مسابقات هم المپیاد استعدادهای برتر ورزش است در نتیجه این المپیاد یک جشنواره است.

وی با اشاره به فرایند استعدادیابی گفت: استعدادیابی بسیار پیچیده و نیاز به دانش و آگاهی دارد. استعدادیابی یک فرایند است که از شناسایی و کشف شروع سپس پرورش، حفظ و نگهداری است. مربیان نقش بسیار اثرگذاری در فرایند استعدادیابی دارند و می‌توانند با تربیت درست و دانش روز شما را به قله‌های افتخار هدایت کنند. مربیان ما در سطح استان‌ها با کمترین توقع و با عشق و علاقه کار می‌کنند.

مبینی تاکید کرد: مسئول کمیته استعدادیابی برنامه ویژه ‌ای دارد و‌تمام ورزشکاران رصد می‌شوند‌ و در فرایند استعدادیابی توسط کمیته زیر نظر گرفته می‌شوید. باید برای تیم ملی پشتوانه سازی شود از سه ماه قبل اردو ها تشکیل و نخبگان شناسایی شدند.الان هم تیم بزرگسالان و جوانان در مصر هستند و خانم آرمینا صادقیان که در دل المپیاد ها کشف شد، در این مسابقات سوم و باعث افتخار شد.

وی افزود: حفظ و نگهداری استعدادها به ساختار و مسئولین هیات ها به عنوان بازوان فدراسیون باز می‌گرد و فدراسیون در این مسیر نقش راهبردی دارد. مسئولان هیات با تجربه و درایت می توانند ورزشکاران را هدایت کنند‌ و از آنها می‌خواهیم این مسئله را جدی بگیرند.

مبینی در پایان گفت: در این مسابقات ۸ نفر به فینال می‌روند شاید یک نفر به فینال نرسد ولی در آینده با انگیزه و علاقه از قهرمانان برتر تیم ملی باشد. این مسابقات فقط یک نتیجه است و هیچ فردی شکست نمی‌خورد. این مسابقات فقط کسب تجربه است.

در سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش‌ کشور در تفنگ و تپانچه پسران بیش از ۱۵۰ تیرانداز از ۲۷ استان فردا پشت خط آتش قرار می‌گیرند.