جمعه دهم فروردین ماه

مراسم بدرقه تیم اهداف پروازی اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برگزار شد

مراسم بدرقه تیم اهداف پروازی کشورمان جهت حضور در پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور مرتضی قربانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مراسم بدرقه تیم ملی اهداف پروازی به پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با حضور مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون، مهدی مبینی، دبیر، کبری غیاثی، نایب رئیس بانوان، ناصر رسولی، مدیر سازمان تیم‌های ملی، احمدرضا هامونی حقیقت و اعضای تیم اعزامی به این بازی‌ها در محل فدراسیون برگزار شد.

بابک یگانه و مرضیه پرورش‌نیا، اعضای تیم تراپ، پیام رجایی، مربی تیم تراپ، هنریک آواکیان، مربی تیم اسکیت نفرات اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

 

قربانی: باید اعتماد به نفس را به جوانان تزریق کنیم

در ابتدای این مراسم مرتضی قربانی اظهار داشت: مجموعه کارها به سمتی است که این رشته در مسیر رسیدن به نتیجه مطلوب حرکت کند توان تیراندازی ارتقا یافته و این موضوع را در تیراندازان می‌بینیم ما باید اعتماد به نفس داشته باشیم و ورزشکاران ما فعل خواستن را صرف کنند و نباید خودمان را در مقابل حریفان دست کم بگیریم باید این روحیه را به ورزشکاران جوان نیز تزریق کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه افزود: خوشبختانه پس از چند سال موفق شدیم توسط محمد بیرانوند، نوجوان کشورمان در مسابقات اهداف پروازی قهرمانی جوانان آسیا به مدال برسیم که این یک یک اتفاق خوب محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: مرضیه پرورش‌نیا، دختر محجبه ایرانی در این بازی‌ها، جایگاه و شأن یک دختر مجبه مسلمان و معتقد را به نمایش خواهد گذاشت.

 

مبینی: حرکت اهداف پروازی رو به رشد است

مهدی مبینی، دبیر فدراسیون تیراندازی نیز گفت: بعد از دو سال تعطیلی اردوهای اهداف پروازی با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی کمیته فنی اردوهای این رشته از سر گرفته شد و خوشبختانه روند حرکت تیراندازان در این بخش رو به رشد است.

در ادامه افزود: امیدوارم نمایندگان کشورمان در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بهترین نتیجه را کسب کنند و با دست پر به کشور بازگردند.

 

آواکیان: تیراندازان ما در مسیر رسیدن به قله هستند

هنریک آواکیان، مربی تیم اسکیت کشورمان در این مراسم گفت: بچه‌های ما موفق شدند از ۲۰۰ امتیاز، ۱۹۷ را ثبت کند و این نشان می‌دهد که تیراندازان ما در مسیر رسیدن به قله هستند.

وی در خصوص شرایط علی دوستی پیش از اعزام به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی تصریح کرد: علی دوستی در بهترین وضعیت خود نسبت به ۶ ماهه گذشته قرار دارد و در آمادگی به سر می‌برد به احتمال ۹۰ درصد در این مسابقات در مرحله نیمه نهایی خواهیم بود.

مربی تیم اسکیت کشورمان افزود: علی دوستی سایر تیراندازان مانیز روند رو به رشدی را آغاز کردند و امید داریم که نتایج خوبی را در آینده کسب کند.

 

رجایی: اهداف پروازی بخشی از کاروان ایران در قونیه است که با لبخند به کشور باز می‌گردد

پیام رجایی مربی تیم تراپ کشورمان نیز گفت: از هفته آخر اسفند ماه تمرینات خود را آغاز کردیم و هر هفته ۳ جلسه تمرین داشتیم تیراندازان ما در رشته تراپ در باکو حاضر شدند و در مسابقات قزاقستان نیز محمد بیرانوند حضور داشت که خوشبختانه به مدال رسید.

وی در ادامه افزود: باید این نکته را یادآوری کنم که در رشته ما اسکور ملاک تعیین نیست بلکه رتبه ملاک کار ما محسوب می‌شود. درست است بعد از سه سال وقفه هنوز به پیک آمادگی ۳ سال قبل نرسیدیم اما اگر اتفاق خاصی نیفتد این مژده را می‌دهم که اهداف پروازی بخشی از کاروان ایران در قونیه است که با لبخند به کشور باز می‌گردد. تیم هماهنگی داریم و بیش از ۹۰ درصد راه را کنار هم طی کردیم.

مربی تیم تراپ کشورمان تاکید کرد: کارهای خوبی در بخش استعدادیابی انجام شده و در حال حاضر ۶ جوان سرحال و آماده در این رشته داریم دو دختر و یک پسر جوان را نیز شناسایی کردیم که از استعدادهای این رشته هستند. در بخش پسران اگر حمایت شویم در آسیا هیچ مسابقه‌ای در رده جوانان را بدون مدال پشت سر نمی‌گذاریم.

در پایان این مراسم مرتضی قربانی، قرآن کریم را باز کرد که با سوره مومنین همراه بود و وی با قرائت آیاتی از این سوره مبارک و ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگان کشورمان، این ورزشکاران را با عبور از زیر قران راهی پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی کرد.