چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه

احمدی: به دنبال تشکیل تیم ملی برای شرکت در مسابقات بین المللی هستیم

مسئول کمیته گلوله‌زنی فدراسیون تیراندازی گفت: با انجمن‌ها و کمیته‌های گلوله‌زنی چند کشور همسایه جهت برگزاری مسابقات گلوله‌زنی منطقه‌ای ارتباط گرفته‌ایم.

سید جلال احمد در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تیراندازی در خصوص عملکرد این کمیته در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در ابتدا آرزوی قبولی طاعات  عبادات همه مسلمانان جهان را دارم و سال نو را تبریک می گویم.  کمیته گلوله زنی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ به دستور مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی فعالیت خود را با تاکید بر اهداف راهبردی مد نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. راه اندازی و عملیاتی شدن مجدد رشته‌های گلوله زنی و سایر رشته‌های مرتبط با آن با انگیزه ساماندهی به دارندگان سلاح‌های گلوله زنی و شکاری یک از این اهداف بود. همچنین تشویق علاقه‌مندان به این رشته، حفظ محیط زیست و استفاده از این پتانسیل از دیگر مواردی بود که مد نظر قرار گرفت.

 

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در کمیته گلوله‌زنی ادامه داد: در ابتدا کمیته‌های گلوله‌زنی استانی تشکیل شدند و تقویمی برای برگزاری مسابقات این رشته ایجاد شد که در این مدت بیش از 10 مسابقه در فواصل 200 و 300 متر کشوری برگزار شده است. دستورالعمل و آئین نامه رشته‌های گلوله زنیF class  ترجمه شده و با همکاری کمیته آموزش دورهای داوری و مربیگری گلوله‌زنی در سال 1403 برگزار خواهد شد. در سال 1402 از چندین میدان تیر در استان‌های مختلف بازدید شد و جلسات متعددی در راستای همکاری و قرار دادن بستر مناسب جهت برگزاری مسابقات با نیروهای مسلح تشکیل شد.

 

مسئول کمیته گلوله‌زنی فدراسین تیراندازی در خصوص واگذاری زمین‌ها و سلاح‌های گلوله‌زنی گفت: مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون با مسئولین استان‌ها در خصوص واگذاری زمین جهت احداث میادین استاندارد تیراندازی هماهنگی‌ انجام داد و 177 قبضه سلاح گلوله زنی با نرخ دولتی به متقاضیان واگذار شده است.

 

وی ادامه داد: با انجمن‌ها و کمیته‌های گلوله‌زنی چند کشور همسایه جهت برگزاری مسابقات گلوله‌زنی منطقه‌ای ارتباط گرفته‌ایم و برنامه‌ریزی برای اجرای لیگ در این رشته و کشف استعدادهای برتر در سال 1403 صورت گرفته است و تجهیزات این رشته با هماهنگی صنایع داخلی بومی سازی شده است.

 

احمدی در خصوص تجهیزات این رشته اضافه کرد: با توجه به محوریت تجهیزات در رشته تیراندازی هماهنگی‌ها و جلسات متعددی در خصوص واردات تجهیزات مربوط به این رشته هم انجام شده است که به امید خدا و حمایت مسئولین در سال ۱۴۰۳ عملیاتی خواهد شد. در تلاشیم با رفع نیازهای ورزشکاران و تشکیل تیم ملی برای شرکت در مسابقات بین المللی برنامه ریزی‌های لازم انجام دهیم.

 

وی در پایان برای تمامی قهرمانان و ورزشکاران رشته تیراندازی آرزوی سلامتی و سربلندی کرد و ادامه داد: امیدوارم تیراندازی جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی خوش بدرخشد و در المپیک صاحب مدال‌های رنگارنگ شود.