شنبه هشتم اردیبهشت ماه
گفتگو با کادر فنی تیم‌های ملی ؛

نیکخو: سال ۱۴۰۲ با اختلاف یکی از سال‌های خوب برای اهداف پروازی بود/ جوانان نشان دادند می‌توانند پشتوانه خوبی برای بزرگسالان باشند

سرمربی تیم ملی تراپ کشورمان گفت: امیدوارم در سال ۱۴۰۳ به دستاوردهای خود ادامه دهیم و مجددا پرچم کشور را بر افراشته و در المپیک نتایج خوبی را کسب کنیم.

نریمان نیکخو در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تیراندازی در خصوص عملکرد تبم تراپ در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ به همت ورزشکاران و حمایت مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون با اختلاف یکی از  بهترین سال‌های اهداف پروازی بوده است و این سال را با مدال میکس جهانی توسط مرضیه و محمدحسین پرورش‌نیا که اولین مدال جهانی  اهداف پروازی بود، آغاز کردیم و بعد از آن در قهرمانی آسیا در کره جنوبی توسط بابک یگانه به مدال برنز دست یافتیم اما متاسفانه وی با اختلاف بسیار ناچیز سهمیه المپیک را از دست داد. در همان مسابقات اولین مدال تیمی مردان آسیا به دست آمد.

وی در ادامه افزود: مدال‌آوری اهداف‌پروازی در ادامه به مدال طلای محمد بیرانوند در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت مزین شد. کویت با ما نامهربانی کرد و ویزا را دیر صادر و کارشکنی کرد اما به لطف خداوند اولین سهمیه اهداف پروازی ایران برای حضور در المپیک با مدال طلای محمد بیرانوند در ابن مسابقات به دست آمد. در این مسابقات یک نقره میکس نیز به دست آمد.

سرمربی تیم ملی تراپ کشورمان تاکید کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت هم در بخش انفرادی و هم میکس کویت را پشت سر گذاشتیم و کویتی‌ها در زمین خودشان نتوانستند مدال را کسب کنند. در حال حاضر ما یک سهمیه المپیک داریم و کویت که از کشورهای قدرتمند و قدیمی در تراپ است هم یک سهمیه به دست آورده است.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۲ با مدال امیر محمدیان در مسابقات جوانان قطر به پایان رسید که جای افتخار دارد.جوانان ما در این رشته بسیار فعال هستند و نشان می‌دهند که می‌توانند در آینده پشتوانه‌های خوبی برای تیم بزرگسالان باشند‌.


نیکخو با اشاره به مسابقات پیش روی رشته تراپ گفت: مسابقات کسب سهمیه المپیک در قطر را پیش رو داریم و در این مسابقات هم تلاش می‌کنیم تا مجددا سهمیه بگیریم. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ به دستاوردهای خود ادامه دهیم و مجددا پرچم کشور را بر افراشته کنیم و در المپیک نتایج خوبی را کسب کنیم.