سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

امضاء تفاهم نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و فدراسیون تیراندازی + تصاویر

با هدف اجرای مؤثر طرح یاریگران زندگی در محیط‌های ورزشی، تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد مبارزه با موادمخدر با فدراسیون تیراندازی به مدت دو سال به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، تفاهم نامه همکاری بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و فدراسیون تیراندازی، ظهر امروز در محل این ستاد به امضای سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و سردار مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی رسید.

مهدی مبینی، دبیر کل و کبری غیاثی، نایب رئیس فدراسیون تیراندازی به همراه حسن یزدخواستی، معصومه توحیدلو، سرپرست کمیته استان‌ها و محیا شهسواری، سرپرست روابط عمومی فدراسیون تیراندازی نیز در این جلسه حضور داشتند.

 سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: خوشحالم که امروز این تفاهم نامه بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و فدراسیون تیراندازی به امضا رسید و باعث افتخار است با این فدراسیون و با سردار قربانی که فرمانده ما بودند، همکاری داریم‌. مجاهدت‌ها و شهامت‌های ایشان همواره به یاد ماندنی است.

وی در ادامه افزود: سردار قربانی فردی است که صدام، جوایز زیاد برای شهادت وی گذاشت و جبهه به جبهه دنبال به شهادت رساندن وی بود اما مقدر بود تا روز آخر در جبهه باشند و وی از بازماندگان فرماندهان بزرگ جنگ هستند. شهیدان سلیمانی، خرازی و کاظمی رفتند و امروز سایه سردار قربانی بالای سر ماست و تجربیات و خاطرات جنگ را به جوانان منتقل می‌کنند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: امروز با افتخار در خدمت سردار قربانی هستیم. وی از فرماندهان بزرگ کشور و ما هستند و این تفاهم نامه برای ما یک برکت بزرگ است. تفاهم‌نامه و امضای آن پایان کار نیست بلکه مقدمه‌ای برای آغاز کارها است. این تفاهم نامه‌ در زمان مناسبی امضا شد و زمانی است که برنامه‌های سال آینده نوشته و در برنامه های ۱۴۰۲ لحاظ می‌شود. تلاش می‌کنیم روند اجرای این تفاهم نامه از همین اسفند ماه آغاز شود.

 سردار مرتضی قربانی نیز اظهار داشت: متاسفانه تیراندازی، این ورزش دینی، را کسی نمی شناسد و باید از ظرفیت‌های این رشته استفاده بهینه کرد. امروز در جهان روسیه، چین و هند این رشته را شناختند و مدال‌های زیادی را کسب کردند اما ما در این ۶۵ سال فقط یک مدال در المپیک داریم‌.

وی در ادامه افزود: زمانی که به فدراسیون آمدیم با بدهی سنگین باقیمانده از دوره قبل رو‌به‌رو شدیم ولی متوقف نشدیم و در سال ۱۴۰۱ تیراندازان به ۸ رویداد اعزام شدند که ماحصل آن کسب ۱۰ مدال بود. همچنین اردوهای نوجوانان و جوانان را تشکیل دادیم و از این رده سنی غافل نماندیم. همچنین کمیته گلوله زنی را تشکیل دادیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: ۵۰ باشگاه در ۳۱ استان فعال هستند و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹ هزار نفر در مسابقات و اردوها شرکت کردند. ما در تلاشیم تا جوانان جذب این رشته شوند. روز گذشته با ۱۰ استان جلسه داشتیم و نظرات آنها را گرفتیم. در مورد سایر استان‌ها هم نیز این جلسات و نشست ها ادامه دارد و دنبال عملیاتی کردن برنامه ها هستیم. 10 روستا در هر استان پیش بینی شده است تا در فاز اول ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر از هر روستا جذب شوند. روحیه اجرایی و عملیاتی داریم و امیدواریم با همکاری شما اقدامات موثری انجام شود.

گفتنی است، گفتمان سازی و انتشار پیام‌های پیشگیری از اعتیاد با استفاده از ظرفیت ورزش تیراندازی از راه‌های فضای مجازی و حقیقی با استفاده از ظرفیت داوطلبی ورزشکاران و قهرمانان این رشته، کمک به تجهیز خانه‌های ورزش روستایی به خط تیراندازی با تفنگ بادی ساچمه‌ای، بهره‌مندی بهبودیافتگان و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد از ظرفیت اماکن ورزشی استان‌های سراسر کشور از اهم تعهدات فدراسیون تیراندازی و همکاری در خصوص تهیه محتوای آموزشی لازم برای ارائه در دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در جامعه ورزشی، همکاری در زمینه انتشار پیام‌های پیشگیری از اعتیاد در هفته مبارزه با موادمخدر و هفته تربیت بدنی و ورزش، همکاری در زمینه دانش‌افزایی و ارتقاء مهارت‌های زندگی مدیران، مربیان و قهرمانان ورزشی با هد تربیت نیروهای متخصص در جامعه ورزشی کشور و انتقال اطلاعات و آگاه‌سازی مخاطب از اهم تعهدات ستاد مبارزه با موادمخدر در این تفاهم نامه می‌باشد.

انتهای پیام/