پنجشنبه نهم فروردین ماه

سجادی: با حضور در جمع خانواده تیراندازی روز خوبی را سپری کردم/ فدراسیون تیراندازی نیاز به حمایت دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: فدراسیون تیراندازی نیاز به حمایت و توجه دارد؛ این فدراسیون منابعی که تاکنون در اختیارش بوده، واقعاً ناچیز است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، دکتر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در دیدرا با ملی‌پوشان تیراندازی و رد مراسم تجلیل از تجلیل از مدال‌آوران و تیراندازان اعزامی به مسابقات جهانی مصر و همچنین تقدیر از هانیه رستیمان که اولین سهمیه کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس را کسب کرده است، اظهار داشت: امروز با دعوت سردار قربانی به فدراسیون تیراندازی آمدیم. یک وقت خوبی اختصاص پیدا کرد که شامل نشست، بازدید و یک مسابقه نمادین می‌شد و خیلی خوب بود. بچه‌های تیم ملی برنامه خوبی را اجرا کردند. همچنین نکاتی مختلفی توسط کادر فنی و ورزشکاران عنوان شد و آنها درددل‌ها، درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح کردند؛ به ویژه جواد فروغی دارنده مدال طلا در المپیک. بخشی از حرف‌هایی که خانم طالبی و آقای فروغی زدند به حق است و باید صندوق (حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش) سودآور شود.

وی ادامه داد: من در گفت‌وگو ورزشکاران و مسئولین فدراسیون نکته را گفتم و عنوان کردم که برنامه‌های وزارت ورزش همه در جهت آن است که در ادامه راه بهترین خدمت را داشته باشیم. ما آوردگاه‌های مهمی را پیش رو داریم و ورزشکاران اردوهای مهمی را دارند که بازی‌های آسیایی و ادامه روند کسب سهمیه المپیک از جمله آنهاست.

وزیر ورزش و جوانان با یادآوری اینکه «اولین سهمیه ما برای المپیک پاریس توسط هانیه رستمیان در تیراندازی کسب شد.»، خاطر نشان کرد: در ادامه برنامه امروز آقای قربانی، رئیس و مهدی مبینی، دبیر فدراسیون تیراندازی از اهمیت کسب این سهمیه صحبت کردند. امتیاز هانیه رستمیان 100 از 100 و در بخش سرعتی بود و توانست سهمیه را بگیرد. اینجا امکاناتی در فدراسیون وجود دارد که نیاز به بروزرسانی دارد. ما در خدمت فدراسیون هستیم. یک بودجه‌ای هم داریم که سهم هر فدراسیون مشخص است و طی یک تفاهم‌نامه تنظیم شده است. تا الان 70 درصد از بودجه ما از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا کرده است و سعی می‌کنیم همان 70 درصد را به فدراسیون‌ها اختصاص بدهیم.

وی افزود: برخی رشته‌ها برای‌مان خیلی مهم هستند؛ رشته‌های پایه و پرمدال مثل دوومیدانی، ژیمناستیک و شنا و البته تیراندازی و قایقرانی که پرمدال هستند. این فدراسیون‌ها برای ما مهم هستند و تک تک ‌آنها می‌توانند بزرگی‌های زیادی را برای ما خلق کنند. در مجموع امروز برای من روز خوبی بود و آنچه را که باید از نزدیک می‌دیدم، مشاهده کردم. فدراسیون تیراندازی نیاز به حمایت و توجه دارد. فدراسیون تیراندازی منابعی که تاکنون در اختیارش بوده، واقعاً ناچیز است، ولی متأسفانه بضاعت ما نیز همین بوده است.

سجادی خاطرنشان کرد: فشنگ وارد نمی‌شود، چون تحریم ظالمانه شده‌ایم. امیدوارم ورزشکاران و کادر فنی، ما را درک کنند. این حرف‌ها برای ما جدید نیست. من به هر شهری می‌روم چه پر بضاعت و چه کم بضاعت یا برخوردار و کم برخوردار، خواسته‌هایی وجود دارد که تمام به حق است.

انتهای پیام/