جمعه دهم فروردین ماه

قربانی: از زمان حضور در فدراسیون به سرعت کارها را شروع کردیم 

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: ۴۵۰۰ تیرانداز در لیگ برتر و دسته یک تفنگ و تپانچه، جایزه بزرگ و مسابقات آزاد از سراسر کشور حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در ابتدای مجمع عمومی و سالیانه این فدراسیون اظهار داشت: شما دعوت شده امام رضا (ع) هستید و اینکه شما عزیزان امروز در این مکان مقدس هستید، تدبیر ما نیست. شما با پای دل آمدید. از برادرانم آقای پولادگر و فرهادیان و خانم فرهادی زاد و آقای جواهری، اعضای هیات رییسه و اعضای مجمع برای تشریف فرمایی در این مجمع تشکر می‌کنم.


وی در ادامه افزود: همزمان با حضور در مشهد مقدس خاطره‌ای از حمایت‌های امام رضا (ع) دارم.  فرمانده لشگر ۵ نصر خراسان بودم. در یک عملیات، مهران را آزاد کردیم و بعد برای شناسایی به یک منطقه رفتیم. در این عملیات ۱۵ نفر در مقابل ۹۰۰ نفر از عراقی‌ها بودیم و در آستانه اسارت یا شهادت بودیم. من گفت یا امام رضا(ع) ما لشگر خراسان و لشگر شما هستیم. دلم شکست و گریه کردم. عراقی هم نزدیک شده بودند. یک خمپاره از عراقی‌ها پیدا کردیم و به نام حضرت زهرا (س) و علی‌ابن موسی الرضا(ع) آن را پرتاب کردیم و وسط عراقی‌ها فرود آمد. خمپاره دوم به گروه دوم برخورد کرد و گروه دیگر با کمک سربازان خدا تسلیم شدند و ما با آن تعداد کم یک شهید دادیم و ۴۰۰ نفر را اسیر کردیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: وقتی به فدراسیون آمدم با بدهی زیاد مربوط به شرکت توسعه، مالیات و متفرقه رو‌به‌رو بودیم. همچنین فشنگ از  وزارت دفاع گرفته شده بود و پول آن  پرداخت نشده بود. ما بخشی از مشکل را حل کردیم. 

وی افزود: ما منتظر حل مشکلات نبودیم و به اهداف پروازی، تفنگ و تپانچه  سر زدیم و با مربیان تماس گرفتیم و کار را شروع کردیم و با وجود بدهی‌ها، تیم‌های ملی را به برزیل، باکو، قونیه، قزاقستان، ترکیه و مصر اعزام کردیم. در مجموع از ابتدای سال ۷ اعزام انجام و ۱۰ مدال کسب کردیم و هانیه رستمیان هم اولین سهمیه کاروان ایران برای المپیک پاریس را کسب کرد. با اینکه ۱۰ ماه تیم های ملی راکد بودند اما جریان اردو ها آغاز شد و در حال حاضر در وضعیت خوبی دارند.

قربانی تاکید کرد: دستورالعملی با وزارت دفاع آماده کردیم و سه ماه است منتظر امضای آن از سوی وزارت ورزش هستیم. شرح وظایف کمیته‌‌های فنی معین شد‌ و اعضای کمیته تصمیم گیر امور مربوطه هستند.

وی افزود: دو تیم نوجوانان و جوانان کار خود را آغاز کردند و اردوهای آنها با حضور خانم طالبی و آقای احمدی برگزار شد. همچنین کمیته گلوله زنی راه اندازی شد. دو مرحله مسابقه برگزار شد. چند روز آینده یک مرحله مسابقه دیگر در قم برگزار و تا پایان سال نیز چهارمین مرحله مسابقات برگزار می‌شود.

قربانی در ادامه گفت: ۴۵۰۰ تیرانداز در لیگ برتر و دسته یک تفنگ و تپانچه، جایزه بزرگ و مسابقات آزاد از سراسر کشور حضور داشتند و در کنار آن باید همه به بحث همگانی در تیراندازی توجه کنیم. 

رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان یادآوری کرد: از اسفند ماه تا کنون ۱۳سفر استانی انجام دادم و ۸ مجمع انتخاباتی و ۴ مجمع عمومی و سالیانه در هیات‌های استانی داشتیم. پیش از حضور در فدراسیون نیز به ۱۱ استان سفر داشتم.

انتهای پیام/