پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

امضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون تیراندازی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی

تفاهم نامه همکاری بین دوفدراسیون تیراندازی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی امضا شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، تفاهم نامه همکاری بین دو فدراسیون تیراندازی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور مسئولین دو فدراسیون امضا شد.
 این تفاهم نامه با حضور مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی، هادی بشیریان، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مهدی مبینی، دبیر کل فدراسیون تیراندازی، ابراهیم علی دوست و داریوش خواجوی، نائب رئیس و دبیر کل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و علی‌اکبر کریمی، رییس اداره مسابقات این فدراسیون به امضا رسید.
هادی بشیریان در ابتدا گفت: تیراندازی جزو رشته‌های اصلی یونیورسیاد است و دنبال تقویت این رشته هستیم و امکانات خوبی در دانشگاه ها در اختیار ما است. در این رشته در یونیورسیاد‌ها و مسابقات دانشجویان جهان، دختران تیراندازی خوش درخشیدند. در دوره گذشته یونیورسیاد در ناپل ایتالیا هم شاهد بودیم خانم‌ها عربشاهی و هانیه رستمیان مدال طلا و نقره گرفتند.
وی در ادامه افزود: با کمک هم می توانیم نیروهای جدیدی را به تیم ملی تزریق کنیم. لیگ تیراندازی در بحث دانشجویی را نیز با حضور چند استان آغاز می کنیم.
 
رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تاکید کرد: در تفنگ و تپانچه فعالیت‌های زیادی را داشتیم اما در  اهداف پروازی تا کنون فعال نبودیم و امکانات آن را نداشتیم ولی افراد علاقه‌مند زیادی داریم و در دانشگاه‌های مادر می‌توان فضای آن را ایجاد کرد.

وی افزود: بعد از پایان امتحانات دانشجویان، مسابقات انتخابی مجدد را برای نفرات اعزامی به یونیورسیاد برگزار می‌کنیم تا اگر نفرات جدیدی در بین دانشجویان هستند، معرفی و شناخته شوند. 
بشیریان تاکید کرد: ما سه میلیون و۲۰۰ هزار دانشجو در بازه بین ۱۸ تا ۲۴ سال داریم و اگر مسابقات استانی برگزار شود استعدادهای خوبی در تیراندازی شناسایی می‌شود.
وی یادآوری کرد: مریم طالبی در دوره گذشته یونیورسیاد هدایت تیم تیراندازی دانشجویان را بر عهده داشت. به فدراسیون تیراندازی و به آقای قربانی به خاطر انتخاب خوب خانم طالبی به عنوان سرمربی تیم ملی تفنگ تبریک می‌گویم‌. 
علی‌دوست، نایب رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی نیز گفت: ما ۱۲۰ دانشگاه را در ۱۰ منطقه تقسیم کردیم و کمک کردیم خط‌ها و سالن‌های تیراندازی احداث شود. در ۱۰ دانشگاه ۱۰ سالن تیراندازی از ۵ تا ۱۰ خط احداث شده است اما در برخی از آنها مشکل اسلحه داریم. ما این پتانسیل را داریم که در بحث اهداف پروازی نیز فضاهایی را در برخی دانشگاه‌‌ها ایجاد کنیم.

خواجوی، دبیر فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی نیز یادآوری کرد: با توجه به تاکیدات اسلام و وجود استعدادها در بین دانشجویان، دنبال توسعه و استعدادیابی در این رشته هستیم. ۸ ماه دیگر یونیورسیاد در چین برگزار می‌شود، با توجه به اینکه یونیورسیاد بعد از المپیک مهم‌ترین رویداد ورزش جهان است، لازم است همکاری زیادی بین دو فدراسیون وجود داشته باشد تا در این مسابقات نتیجه در خور نام ایران کسب شود. 

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی در این دیدار اظهار داشت:  در بحث اهداف پروازی و توسعه این رشته در دانشگاه‌ها همکاری لازم را با فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: رشته گلوله زنی را در فدراسیون فعال کردیم و مسابقات آن را برگزار کردیم. اگر فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی بخواهد مسابقات اف کلاس ۳۰۰ برپا شود برای برگزاری مسابقات هر گونه همکاری را انجام خواهیم داد.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: در این مدت توسط کمیته استعدادیابی در رشته تیراندازی ۳۵۰ نفر استعدادها شناسایی شدند. در بین دانشجویان نیز لازم است تا استعدادهای رشته تیراندازی شناسایی شوند.
قربانی تاکید کرد: ما به تمام ۳۱ هیئت استانی و باشگاه هایی که با فدراسیون تیراندازی در ارتباط هستند تاکید می کنیم تا همکاری لازم را با فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی داشته باشند و انشاالله در آینده بتوانیم از استعدادهای برتر و خلاقانه جوانان عزیزمان به خصوص قشر دانشجو استفاده کنیم.

وی افزود: مریم طالبی از استعدادهای خوبی بود که ما شناسایی کردیم و هدایت تیم ملی تفنگ را بر عهده وی گذاشتیم. وی از افراد متعهد است.

مهدی مبینی، دبیر کل فدراسیون تیراندازی نیز عنوان کرد : در بحث توسعه اهداف پروازی همکاری‌های زیادی می تواند بین دو فدراسیون وجود داشته باشد. همچنین در بحث سلاح‌های بادی از پتانسیل‌های سالن های دانشگاه‌های کشور استفاده خواهد شد.

وی یادآوری کرد: با توجه به ظرفیت زیرساختی دانشگاه های سراسر کشور در تفنگ و تپانچه به منظور برگزاری مسابقات لیگ دسته یک کشور در سال آینده از سالن های دانشگاه ها استفاده خواهیم کرد.
علی‌اکبر کریمی، رییس اداره مسابقات فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی نیز گفت: تا پایان سال مسابقه انتخابی از سراسر کشور برگزار می‌شود. و لازم است سه مرحله اردو تا زمان اعزام تیراندازان به یونیورسیاد داشته باشیم و امیدوارم با همکاری خوب بین دو فدراسیون از ظرفیت‌های فدراسیون تیراندازی در این موضوع استفاده شود.

انتهای پیام/