جمعه دهم فروردین ماه

مبینی: هیات‌ها بازوان اصلی فدراسیون‌ها هستند/ فعالیت‌ هیات خوزستان در توسعه بعد همگانی و قهرمانی تیراندازی خوب است

دبیرفدراسیون تیراندازی گفت: امیدوارم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان مجتمع تیراندازی استان احداث شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مهدی مبینی، دبیر فدراسیون تیراندازی در مجمع انتخاب رئیس هیات تیراندازی استان خوزستان که امروز (چهارشنبه) 2 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: آقای قربانی، رئیس فدراسیون اعتقاد دارد که حتما باید خودش در مجامع حضور پیدا کند ولی به دلیل جراحی کمر، امروز نتواست به اهواز بیاید.
وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های محمدنیا، رئیس هیات تیراندازی خوزستان گفت: برنامه‌های محمدنیا بسیار خوب بود و البته یکسری فعالیت‌های این هیات بسیار برجسته است. هیات‌ها بازوان اصلی فدراسیون‌ها هستند و از آنجا که تیراندازی یک رشته تجهیزات محور است، نکته مهم این است که هیات تیراندازی خوزستان برای دو بار توزیع سلاح در استان داشت که کار ارزشمندی است و اصلا استانی را نداریم که دو بار سلاح توزیع کرده باشد.

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: در بخش زیرساختی نیز هیات تیراندازی خوزستان بسیار پیگیری داشته است و اینکه یک سالن ۳۶ خط در اهواز وجود دارد که ۱۸ خط الکتریکی دارد، بسیار ارزشمند است و این موضوع در بین استان‌های ما در سراسر کشور نادر است. همچنین فعالیت‌های هیات در بخش توسعه همگانی و قهرمانی بسیار خوب بوده است و شاهد هستیم که این استان چهار- پنج تیرانداز عضو تیم ملی دارد از جمله فاطمه کرم زاده، عضو تیم ملی که بورسیه المپیک است و امید ما برای کسب سهمیه المپیک است و انشاءالله شاهد حضور وی روی سکوی المپیک نیز باشیم. محمد امین رهسپار هم عضو تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان است که خوزستانی است. در مجموع در بخش قهرمانی هیات خوزستان فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.

وی بیان کرد: تیراندازی یک رشته پرمخاطب و با هزینه‌ بالا است که محمدنیا در بحث همگانی کردن این رشته فعالیت خوبی داشته است و توانسته ارتباطات خوبی با نهادها و ارگان‌ها برقرار کند. امیدوارم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان مجتمع تیراندازی استان نیز احداث شود زیرا برای استان بسیار ارزشمند است و می‌توانید در خوزستان مسابقات بین‌المللی را میزبانی کنید. استاندار خوزستان هم در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون داشت قول‌هایی داده است که باید حداقل ۵۰ درصد قول‌ها عملی شود که در این صورت ورزش استان خوزستان بسیار پیشرفت می‌کند.

مبینی در خصوص رئیس هیات تیراندازی خوزستان نیز گفت: محمدنیا یک فرد توانمند، با شخصیت و اخلاق مدار است که انتخاب وی را به عنوان رئیس هیات استان برای چهار سال دیگر تبریک می‌گویم. او یکی از مدیران توانمند کشور و عضو هیات رئیسه فدراسیون است. او یک فرد فهیم و بادرایت است که امیدوارم در چهار سال پیش رو موفق باشد.

وی در ادامه با بیان این که بانوان ما در رشته تیراندازی سرآمد رشته‌های ورزشی در کل کشور هستند، ادامه داد: این مهم برای ما یک نقطه قوت است.

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: ورزش با صنعت و فرهنگ متفاوت و دارای گستردگی است و نیاز به تعامل دارد. رئیس هیات خوزستان بر پشتوانه سازی تیم‌های بزرگسالان استان تاکید دارد که لازمه آن تعامل است و حلقه اتصال آن نیز می‌تواند ورزش دانشجویی و دانش‌آموزی باشد و امضای تفاهم نامه با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش می‌تواند باعث رشد چشمگیر در این رشته شود. همچنین مقرر شده یکی از رشته‌های تیراندازی در دانشگاه علمی کاربردی استان آموزش داده شود که انجام این کار آکادمیک ارزشمند است. همچنین شهرداری‌ها هم نقش بسیار مهمی در توسعه رشته تیراندازی به ویژه در بخش همگانی دارند.

انتهای پیام/