پنجشنبه نهم فروردین ماه

مرتضی قربانی: مسابقات تیراندازی این دوره از المپیاد در سطح بالایی برگزار شده است

رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: رده‌های پایه در فدراسیون با برنامه پیش رفتیم و اردوهای نوجوانان و جوانان از سه‌ چهار ماه قبل جهت پشتوانه‌سازی برای تیم ملی آغاز شد و این خود باعث افزایش انگیزه تیراندازان نوجوان و استقبال از المپیاد استعدادیابی بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در خصوص برگزاری سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته تیراندازی اظهار داشت: این المپیاد با حضور ۱۷۵ شرکت‌کننده در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی از ۲۵ استان برگزار شد. همچنین برای نخستین بار در اهداف پروازی ۵ تیم حضور داشتند.

وی در ادامه افزود: این دوره از مسابقات از لحاظ کمی و کیفی در سطح عالی قرار داشت و نتایج نیز نشان دهنده کیفیت برگزاری و رشد نوجوانان در تفنگ و تپانچه است. در این دو ماده حتی ورزشکارانی بودند که از تیراندازانی که در تیم نوجوانان بودند، پیشی گرفتند.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: از نقاط قوت این دوره از مسابقات این است که با توجه به اینکه تیراندازی رشته‌ای پر هزینه و تجهیزات محور است، باز هم شاهد بودیم تعداد تیم‌ها افزایش یافته و این موضوع افزایش انگیزه و بالندگی تیراندازان را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر جایگاه رده‌های پایه در تیراندازی گفت: در رده‌های پایه در فدراسیون با برنامه پیش رفتیم و اردوهای نوجوانان و جوانان از سه‌ چهار ماه قبل جهت پشتوانه‌سازی برای تیم ملی آغاز شد و این خود باعث افزایش انگیزه تیراندازان نوجوان و استقبال از المپیاد استعدادیابی بود.

قربانی در خصوص برگزاری این المپیاد در رشته اهداف پروازی نیز یادآوری کرد: مدال برنز سامان بیرانوند، دارنده مدال نقره در این المپیاد نشان می‌دهد که انگیزه ورزشکاران در این رشته بیشتر شده است. ما دو تا سه مرحله اردو در رده جوانان در اهداف پروازی داشتیم و مجموع این اتفاقات به منزله رشد و پیشرفت این رشته است.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای استعدادهای برتر در این المپیاد دارید؟ گفت: برای این استعدادها در کمیته استعدادیابی فدراسیون تیراندازی برنامه‌ریزی خواهد شد تا نخبگان به اردوهای تیم ملی دعوت شوند و در مسابقات آسیایی و جهانی که سال آینده برگزار می‌شود شرکت کنند.

قربانی تاکید کرد: در رشته تیراندازی محدودیت سنی وجود ندارد به‌علاوه که تیراندازی از معدود رشته‌هایی است که در ادوار مختلف مسابقات جهانی و آسیایی بانوان بالاترین مدال‌ها را کسب کردند.

وی در پایان گفت: به نوجوانان و جوانان در سراسر ایران توصیه می‌کنم با هیات‌های تیراندازی شهرستان خود در ارتباط باشند و به این رشته بپردازند از هیات‌ها نیز تقاضا دارم که با کمال ادب و اخلاق اسلامی در جهت جذب این جوانان علاقه‌مند اهتمام ورزند.