جمعه دهم فروردین ماه

جلسه فنی سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر تیراندازی برگزار شد

جلسه فنی سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر تیراندازی با حضور مسئولین فدراسیون و برگزاری مسابقات، نمایندگان وزارت ورزش، مربیان و سرپرستان تیم‌های حاضر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، جلسه فنی سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در رشته تیراندازی ظهر امروز، پنجشنبه، ۲۱ مهر ماه با حضور سرپرستان و مربیان تیم‌های حاضر در این المپیاد برگزار شد.

 مهدی مبینی، رئیس ستاد برگزاری المپیاد و دبیر فدراسیون، کبری غیاثی، نایب رئیس بانوان فدراسیون، علی اصغر زرگر، رئیس هیات تیراندازی تهران، علی گداری، سرپرست کمیته برگزاری، سلمان صالحی، سرپرست کمیته داوران، محمد مهدیان، مسئول انفورماتیک، محمد علی همتی، مسئول اطلاعات و آمار، محیا شهسواری، سرپرست روابط عمومی المپیاد استعدادیابی، علی رحمانیون و اکرم افشار، نماینده وزارت ورزش و ‌جوانان و سید حسین حسینی، مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون تیراندازی در این جلسه حضور داشتند.

ملک‌محمدی، نماینده داوران در این جلسه ابتدا کادر داوری و برگزار کننده مسابقات را معرفی کرد و آخرین قوانین مربوط به برگزاری مسابقات را به اطلاع سرپرستان و مربیان تیم‌های حاضر رساند. وی همچنین به سوالات مطرح شده از سوی ورزشکاران، سرپرستان و مربیان پاسخ داد.

ملک‌محمدی همچنین بر آموزش موضوع احترام به پیشکسوتان به ورزشکاران نوجوانان تاکید کرد و از مربیان و سرپرستان خواست که این امر اهتمام ورزند.

حسن حسینی، مسئول کمیته استعدادیابی فدراسیون تیراندازی نیز در این جلسه گفت: برنامه مدونی برای استعدادیابی در کمیته استعدادیابی تدوین کردیم و می توانیم این اهداف را با شما به اشتراک بگذاریم تا برنامه ما بیشتر به امر استعدادیابی نزدیک شود.

علی رحمانیون، نماینده وزارت ورزش و جوانان در دفتر استعدادیابی نیز گفت:  سومین دوره المپیاد استعدادیابی ورزش کشور در ۲۸ رشته با حضور بیش از ۱۹ هزار ورزشکار، مربی و سرپرست در ۶ استان برگزار می‌شود‌. بعد از اتمام مسابقات، دفتر استعدادیابی وزارت ورزش جلسات تخصصی جهت نگه‌داشت این استعدادها را با فدراسیون‌ها خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: برای حضور موفق در المپیک جوانان ۲۰۲۶ در سنگال برنامه‌ریزی شده و فدراسیون و مربیان می‌توانند در تربیت و پرورش ورزشکاران نقش داشته باشند. در تلاشیم تا روح المپیک را از همین امروز در بین ورزشکاران نهادینه کنیم.

در ادامه مهدی مبینی، دبیر فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: بهترین کادر داوران را در این مسابقات استفاده کردیم. این مسابقات برای اولین بار با حضور ۲۶ تیم و ۵ تیم در اهداف پروازی برگزار می‌شود و اثر برنامه‌ریزی‌های گذشته در اینجا دیده می‌شود. در حال حاضر جوانان ما در جایگاهی قرار گرفتند که در مسابقات جهانی مصر هستند. در  رشته تیراندازی هر چه کار شود باز هم جای رشد و برنامه‌ریزی بیشتر وجود دارد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم خاطره خوشی برای ورزشکاران در این المپیاد رقم بخورد چرا که بسیاری از آنها اولین حضور خود در مسابقات را تجربه می‌کنند. نباید در این مسابقات فشاری روی ورزشکاران باشد و باید از این رقابت لذت ببرند‌.

دبیر فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: همه کسانی که اینجا هستند استعداد هستند و ‌نخبه‌ها از بین آنها شناسایی می‌شوند‌. مسابقات استعدادیابی موتور محرک هر رشته است‌. ایمان دارم حفظ استعدادها و پرورش آنها بسیار مهم‌تر از کشف آنها است. می دانم که مربیان در استان‌ها با کمترین چشم داشت تلاش می کنند. پرورش استعداد به حضور مربیان خلاق بستگی دارد.

افتتاحیه سومین المپیاد استعدادهای برتر در رشته تیراندازی در بخش دختران از ساعت ۱۶ در سالن ۸۰ خط مجموعه تیراندازی آزادی برگزار می‌شود.

گفتنی است، سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در تفنگ و تپانچه دختران و اهداف پروازی در روزهای پنجشنبه و جمعه 21  و 22 مهر و همچنین تفنگ و تپانچه پسران در روزهای 28 و 29 مهرماه در سالن 80 خط مجموعه ورزشی آزادی تهران پیگیری خواهد شد.