پنجشنبه نهم فروردین ماه

قربانی: باید با قدرت در مسابقات حاضر شویم/ تدارک لازم برای اعزام تیراندازان به مصر دیده شده است

.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مرتضی قربانی در خصوص شرایط رشته تیراندازی اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را محضر رهبر عزیز، ملت ایران و ایثارگران تبریک می‌گویم. بر اساس فتوای امام رشته تیراندازی مستحب است و خداوند توفیق داد که در این مدت در فدراسیون تیراندازی اقدامات خوبی را انجام دهیم. از زمانی که وارد فدراسیون شدیم یک سری مشکلات بود از جمله اینکه اهداف پروازی دو سال و نیم تعطیل بود و تقریبا یک سال تپانچه و تفنگ راکد بود.

وی در ادامه افزود: دو تیم ملی جوانان و نوجوانان در پخش دختران و پسران را برای پشتیبانی تیم ملی، به اردوها اضافه کردیم همچنین تیم ملی گلوله زنی را نیز برای اولین بار در فدراسیون راه اندازی کردیم. اهداف پروازی هم فعالیت خود را در سطح عالی آغاز کرده‌ است.

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به حضور تیراندازان در رویدادهای مختلف جهانی و بین‌المللی گفت: در این مدت تیم‌های ما به مسابقات برزیل، باکو، قونیه و قزاقستان اعزام شدند که خوشبختانه مدال‌های طلا، نقره و برنز توسط تیراندازان ما کسب شد. در مدت حضور در فدراسیون حدود دو هزار نفر را از سراسر کشور به مسابقات دعوت کردیم و رشد خوبی داشتند. قهرمان و ورزشکاران را باید از سطح کشور انتخاب کنیم  و این انتخاب با رکورد و مقام آنها در مسابقات انجام می‌شود. این هفته هم مسابقات آزاد جایزه بزرگ را برگزار کردیم و اگر حامیان مالی خوبی جذب کنیم شرایط بهتر خواهد بود.

وی با اشاره به نامگذاری مسابقات آزاد به نام شهید شمسی‌پور، تاکید کرد: جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و جهت ارج نهادن به شهدای ورزشکار این مسابقات را به نام شهید شمسی‌پور که از شهدای به نام ورزشکار است، نامگذاری کردیم و هر مسابقه را با نام شهدا برگزار می‌کنیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی با اشاره به حضور تیراندازان عمانی در ایران گفت: کشور عمان درخواست حضور در ایران را داشت و ما هم موافقت کردیم و تیراندازان این کشور در ایران 10 روز تمرین کردند و چهار دوره مسابقه دوستانه برگزار شد و آورده خوبی برای آنها داشت. ما هم اعلام کردیم در بحث داور و مربی از شما حمایت می‌کنیم.

قربانی در خصوص برگزاری بازی‌های آسیایی هانگژو و  افزایش مدال تیراندازی در این مسابقات تصریح کرد: ما در ماه مهر اعزام تیم تفنگ و تپانچه را به مسابقات جهانی مصر در رده سنی جوانان و بزرگسالان داریم و  تدارک‌های لازم را برای اعزام دیده‌ایم. 190 مدال در المپیک و بازی‌های آسیایی در ورزش تیراندازی توزیع می‌شود و باید آنچنان با قدرت حاضر شویم که مدال‌های خوبی تصاحب کنیم‌.

انتهای پیام/