پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

دلفانی‌خانی: در تلاشیم استعدادهای برتر را به سمت لیگ و تیم‌های ملی هدایت کنیم/ از تیراندازان بومی استفاده می‌کنیم

مربی باشگاه شرکت ملی حفاری گفت: به امید روزی تلاش می‌کنیم که بتوانیم استعدادهای برتر و لایق را به سمت لیگ و تیم‌های ملی هدایت کنیم.

فتح الله دلفانی‌خان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تیراندازی در خصوص شرایط تیم ملی حفاری در لیگ دسته یک تفنگ و تپانچه اظهار داشت:  تیم ملی حفاری ایران در پایان هفته سوم لیگ دسته تفنگ با پانزده امتیاز به لطف خدا، تلاش ورزشکاران، حمایت رئیس هیئت و با کمک و زحمات حاج حسین امیری، در صدر جدول  قرار دارد. در این هفته برابر فولاد هرمزگان به برتری رسیدیم و هر سه تیرانداز تیم ما به فینال مسابقات صعود کردند و ضمن صدرنشینی توانستیم توسط مهدی احمدی و محمد امین رهسپار، نوجوان مستعد تیم‌مان به یک مدال طلا و برنز برسیم.

وی در ادامه افزود: در پایان هفته سوم در رشته تپانچه هم صدرنشین هستیم و در هر دو گروه با پانزده امتیاز بالاترین امتیاز را بدست آوردیم. در این هفته  مقابل کوثر قزوین قرار گرفتیم و دو نفر از ورزشکاران ما به فینال رسیدند که در پایان توسط وحید گلخندان به مدال طلا رسیدیم.

مربی باشگاه شرکت ملی حفاری تاکید کرد: شرایط تیم‌های ملی حفاری ایران با توجه به حمایت مجموعه مدیریت باشگاه و سید سالار محمد‌نیا، رئیس هیئت تیراندازی استان خوزستان بسیار عالی است و امیدواریم هر دو تیم ما بتوانند با قاطعیت به لیگ برتر صعود کنند.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر با درخواست و حمایت رئیس هیات خوزستان طرحی تحت عنوان "تحول و ارتقاء کمی و کیفی تیراندازی در خوزستان " به عنوان استان پایلوت در دست تهیه و تدوین است که امیدوارم هر چه زودتر نهایی شود.

دلفانی‌خان به استفاده از تیراندازان بومی در تیم ملی حفاری اشاره کرد و افزود: ما در تیم تفنگ از محمد امین رهسپار تیرانداز خوزستانی و بومی که عضو تیم ملی نوجوانان کشور است، استفاده کردیم و در تپانچه نیز از وحید گلخندان ملی پوش با سابقه و ارزشمند کشورمان سود می‌بریم. اکثریت قریب به اتفاق تیم‌ها با هدف صعود بسته شدند و در تفنگ و تپانچه شرایط صعود تا هفته آخر مشخص نیست اما ما تمام تلاشمان این است که سربلند این ماراتن باشیم و نتیجه بگیریم.

وی یادآوری کرد: لیگ نسبت به سال‌های قبل برنامه منظم و مدون‌تری دارد و کنسلی و تعویق نداشته و خوشبختانه از سطح  کیفی بالاتری برخوردار است و حتی در طول لیگ نیز مسابقات آزاد برگزار شده است.

وی در خصوص برنامه‌های پیش روی تیم ملی حفاری گفت: در وهله اول پشتوانه‌سازی برای لیگ برتر در درون استان را در دستور کار قرار دادیم. در نظر داریم به لطف خدا بعد از صعود به لیگ برتر برای سال آینده از ورزشکاران بومی استان استفاده کنیم. همچنین در ابعاد استعدادیابی، آموزش،  تمرین و قهرمانی به صورت سیستماتیک در حال برنامه‌ریزی هستیم.

دلفانی‌خان در پایان گفت: ما به امید روزی تلاش می‌کنیم که بتوانیم استعدادهای برتر و لایق را به سمت لیگ و تیم‌های ملی هدایت کنیم و وظیفه و رسالت خودمان را به بهترین شکل در قبال فرزندان ایران به سرانجام برسانیم.

گفتنی است، فتح الله دلفانی‌خان کارشناس ارشد تربیت بدنی و مدرس دوره‌های مربیگری فدراسیون تیراندازی و دارای گواهینامه مربیگری c آسیایی و بین‌المللی و یک ملی است.

از سال‌ 81 تا الان به عنوان مربی در باشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله، باشگاه انقلاب، باشگاه بعثت و باشگاه پارک نیاوران و استانی در قهرمانی کشوری با تیم‌های جوانان و نوجوانان و بزرگسالان استان تهران و استان ایلام فعالیت کرده‌ و مولف و مترجم کتاب اسکت نرم افزار آنالیز تیراندازی است.

وی در حال حاضر به‌عنوان مربی استعدادیاب در استان لرستان و آنالیز تیراندازان استان‌های مختلف با اسکت و به‌عنوان مربی باشگاه شرکت ملی حفاری ایران و مشاور رئیس هیئت خوزستان فعالیت دارد.

انتهای پیام/