پنجشنبه نهم فروردین ماه

نصراصفهانی: تمام تمرکز ما بر روی مسابقات جهانی مصر است

سرمربی تیم ملی تپانچه کشورمان گفت: امیدواریم عملکرد خوبی در مسابقات جهانی مصر داشته باشیم و حضورمان منجر به کسب سهمیه شود.

محسن نصراصفهانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تیراندازی در خصوص تمرینات تیم ملی تپانچه، اظهار داشت: با لغو بازی‌های آسیایی برنامه ما هم تغییر کرد و هدف‌مان را روی مسابقات جهانی مصر گذاشتیم که اولین مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود‌. ما با قدرت تلاش‌مان را کردیم بچه‌ها را برای اعزام به این مسابقات آماده کنیم. در حال حاضر اردوی پنجم را برگزار می‌کنیم و ۴ ورزشکار زن و ۵ ورزشکار مرد در اردو هستند. امیدوارم‌ نماینده شایسته‌ای در مسابقات مصر باشند.

سرمربی تیم ملی تپانچه کشورمان در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما در خصوص جایگاه تیم ملی چیست، تصریح کرد: در اولین مسابقه کسب سهمیه همه کشورها از جمله تیم های صاحب نامی مانند چین، کره، ژاپن، هند و آلمان مدعی کسب سهمیه حضور دارند. کار سخت است و در مسابقات آینده کسانی که سهمیه نگرفته‌اند شانس بیشتری دارند به همین دلیل فکر می‌کنم در مسابقات بعدی فرصت بهتری در اختیار ماست اما نباید از مسابقات مصر به راحتی عبور کنیم. ایران جزو ۵ تیم برتر است و قابلیت ورزشکاران در این رویداد محک زده خواهد شد. امیدواریم عملکرد خوبی داشته باشند و حضورمان منجر به کسب سهمیه شود.

وی در خصوص برگزاری چهارمین مرحله مسابقات آزاد تپانچه در روزهای پنجشنبه و جمعه اظهار داشت:  در هر ماه مسابقات آزاد در برنامه فدراسیون تیراندازی قرار دارد ولی در این مرحله تیم ملی جهت انتخاب نفرات اصلی اعزامی به مسابقات مصر نیاز به انجام رکوردگیری داخلی داشت که  با پیشنهاد سرمربیان تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه قرار شد این رکوردگیری در قالب مسابقات آزاد برگزار شود تا بستری جهت شرکت دیگر تیراندازان در این رکوردگیری ایجاد شود.

وی در ادامه افزود: ما بیشتر در نظر داشتیم که رکوردگیری داخلی تیم ملی در قالب مسابقات آزاد باشد که طی آن دو هدف را دنبال کنیم

 اول اینکه مربیان تیم ملی نفرات اعزامی به مصر را مشخص کنند و دوم اینکه تیراندازان با رکوردهای نسبتا نزدیک به نفرات تیم ملی این فرصت را داشته باشند در رکوردگیری شرکت کنند.

تیراندازان این فرصت را دارند تا در هر ماه در مسابقات آزاد شرکت کنند و رنکینگ خود را در کشور ارتقا بخشند تا بتوانند از طریق رنکینگ به تیم ملی راه یابند.

انتهای پیام/