جمعه دهم فروردین ماه

فروغی: دلیل حذف تفنگ و تپانچه رسیدن ما به مدال بود

دارنده مدال طلای تپانچه بازی‌های المپیک توکیو به حذف این رشته در بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعتراض کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، جواد فروغی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس درباره وضعیت تیم ملی تپانچه برای شرکت در مسابقات بین‌المللی اظهار داشت: وقتی بحث بازی‌های کشورهای اسلامی مطرح بود می‌دانستیم که تفنگ و تپانچه در مسابقات شرکت نمی‌کنند اما با این شرایط بعد از یک ماه به ما خبر دادند این رشته‌ها اضافه خواهد شد و تاریخ مسابقات هم تغییر می‌کند. تغییر تاریخ بازی‌ها را داشتیم اما متاسفانه رشته‌هایی که گفته بودند اضافه نشد.

دارنده مدال طلای المپیک توکیو ادامه داد: ما امیدوار بودیم در بازی‌های کشورهای اسلامی تیراندازی شرکت کند اما تفنگ و تپانچه گنجانده نشد. شاید دلایل غیر فنی‌شان سیاسی بود. ایران کشوری است که در بین کشورهای اسلامی در تیراندازی با اختلاف جایگاه اول را دارد و به جرات می‌گویم اصلی‌ترین دلیلی که باعث شد تا ترکیه تفنگ و تپانچه را حذف کند جلوگیری از رسیدن ایران به سکو و مدال بود. شاید اگر تیراندازی شرکت می‌کرد می‌توانست گوی سبقت را از کشور میزبان برباید.

فروغی با بیان اینکه امیدوار است تصمیمات سلیقه‌ای گرفته نشود، خاطرنشان کرد: امیدوارم این طور نباشد کشور برگزار کننده هر رشته‌ای را می‌خواهد حذف کند و منفعت خودش را در نظر بگیرد تا به راحتی از حضور کشور قدرتمندی جلوگیری شود. تیراندازی رشته‌ای المپیکی بوده و در اسلام به آن تاکید شده است. اگر در کشورهای اسلامی قرار باشد یک مسابقه برگزار شود باید تیراندازی باشد اما متاسفانه روی رشته‌ای دست گذاشتند که ایران قدرت زیادی دارد. امیدوارم اعتراض ما به گوش مقامات برسد. من با یکی دو نفر از مسئولان حاضر در قونیه تماس گرفتم که امیدوارم اعتراض ما به گوش مسئولان برسد.

انتهای پیام/