پنجشنبه نهم فروردین ماه

المپیک دانشجویان نظامی جهان/ کسب یک نقره و سه برنز توسط تیراندازان

تیراندازان کشورمان در المپیک دانشجویان نظامی جهان با یک نقره تیمی و سه برنز تیمی به کار خود پایان دادند.

حسین رحمتی، سرمربی تفنگ و‌تپانچه کشورمان در المپیک دانشجویان نظامی جهان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: المپیک دانشجویان نظامی جهان در رشته تیراندازی با حضور 10 تیم  از کشورهای مختلف در کشور روسیه و شهر سنت‌پترزبورگ برگزار شد. ما در این مسابقات 12 ورزشکار شامل 6 خانم و 6 آقا در تفنگ 200 متر کلاشینکف و تپانچه 25 ماکاروف داشتیم که در 4 بخش یعنی در تفنگ و تپانچه تیمی دقت، انفرادی دقت، تیمی سرعت و انفرادی سرعت و یک مسابقه میکس شرکت کردند که در بخش میکس تیمی تفنگ و تپانچه زنان و مردان که با عنوان کاپ بهترین تیم، برگزار شد مدال برنز گرفتیم.

وی در ادامه افزود: برای اولین بار در تیراندازی در المپیک دانشجویان نظامی جهان شرکت کردیم و نتایج بسیار خوبی هم به دست آمد. حتی می‌توانستیم سکوهای تیمی و انفرادی بالاتری بگیریم. تیراندازان ما در ایران در تپانچه 200 متر سیستم الکترونیک نداشتند به علاوه سلاح  ما در ایران و روسیه متفاوت بود. ما تپانچه ماکارورف نداشتیم و این سلاح به روسیه اختصاص دارد.  برای اینکه تیراندازان ما با این سلاح  عادت کنند کمی طول کشید اگر زودترو  بیشتر با این سلاح تمرین می‌کردند، سکوهای بهتری کسب می‌کردند.

گفتنی است، المپیک دانشجویان نظامی جهان به میزبانی کشور روسیه و شهر سنت‌پترزبورگ برگزار شد و نمایندگان کشورمان در این مسابقات با یک نقره  تیمی و سه برنز تیمی به کار خود پایان دادند.

در میکس تپانچه و تفنگ دختر و پسر تیم ایران با ترکیب پوریا کوشکی، یاسمن مویدیان، رضا جویان، فاطمه قهرمانی بعد از روسیه و بلاروس صاحب مدال برنز شدند.

تیم تفنگ ۲۰۰ متر سرعت زنان با ترکیب الهه بلشک، نرگس بابایی، یاسمن مویدیان بعد از روسیه در رده ‌دوم ایستاد و به مدال نقره این مسابقات دست یافت. در این بخش بلاروس سوم شد.

در تفنگ ۲۰۰ متر سرعت و دقت پسران، تیم ایران با ترکیب رضا جویان، محمدرضا بیرانوند، علیرضا مندنی‌پور صاحب مدال برنز شد.

حسین رحمتی به عنوان سرمربی تفنگ و‌تپانچه، عباس حسنی، مربی تیم تپانچه، مرضیه یادگاری، مربی تیم تفنگ و سرهنگ بهراد به عنوان سرپرست کادر فنی این تیم را تشکیل دادند.

انتهای پیام/