جمعه سی و یکم فروردین ماه

افسری: امتیازات بیرانوند باعث تعجب مسئولان برگزاری مسابقات و کنفدراسیون تیراندازی آسیا شد

سرمربی تیم تراپ کشورمان گفت: تیراندازی فعلا جزو ۵ فدراسیون مدال‌آور است و طبق آمار در آینده نزدیک در جایگاه سه فدراسیون برتر قرار می‌گیرد.

علی افسری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در خصوص عملکرد نماینده کشورمان در مسابقات اهداف پروازی قهرمانی جوانان آسیا در آلماتی قزاقستان، اظهار داشت:در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با حضور یک ورزشکار، محمد بیرانوند شرکت کردیم. خوشبختانه او در سطح جوانان بسیار خوب درخشید و امتیازاتی که کسب کرد باعث تعجب و استقبال مسئولین برگزاری مسابقات، کنفدراسیون آسیا و به خصوص شیخ سلمان،رئیس کنفدراسیون تیراندازی آسیا و روسای فدراسیون‌های کویت، قزاقستان و سایر کشورها شد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مربیان و داوران متعجب بودند که یک نوجوان کمتر از ۱۴ سال چگونه این توانایی را دارد که په‌به‌پای ورزشکاران بزرگ المپیکی و دارنده مدال‌های مختلف جهانی بدرخشد و با تکنیک بسیار خوب اهداف خود را بزند. خوشبختانه این مسابقات با کسب مدال برنز آسیایی به پایان رساندیم.

سرمربی تیم تراپ کشورمان تاکید کرد: پیش از این اعلام شده بود که مسابقات بدون فینال خواهد بود و فقط امتیاز دوره مقدماتی رنکینگ را تعیین می‌کند اما در صبح روز  دوم تصمیم تغییر کرد. بر اساس قانون فدراسیون جهانی تصمیم‌ها باید قبل از شروع مسابقات اعلام شود اما متاسفانه قبل از راند آخر بدون اعلام به مربی، به محمد بیرانوند اطلاع دادند که فینال برگزار می‌شود و این اتفاق برای یک تیراندازی در این سن و با تجربه کم در اولین حضورش در  مسابقه بین‌المللی کمی سخت بود و وی کنترل لازم برای راند آخر را نداشت اما در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه دوم به کار خود در دور مقدماتی پایان داد.اگر روال قبل بود، او به مدال نقره می‌رسید اما متاسفانه یا خوشبختانه فینال برگزار شد و او مدال برنز را کسب کرد.

افسری با تاکید بر لزوم‌ حمایت مسئولین از اهداف پروازی گفت: امیدوارم با حمایت‌های مدیران کشور در سطح کلان، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، فدراسیون بتواند بودجه لازم برای اهداف پروازی را تامین کند.  با مدال بیرانوند روح تازه‌ای در اهداف پروازی دمیده شده است و فقط در کنار انگیزه بالای بچه‌ها برای شرکت در مسابقات کمی کمک لازم است تا بتوانیم در مرحله اول مدال‌های تیمی آسیایی و سپس مدال‌های انفرادی را به خود اختصاص دهیم.

سرمربی تراپ کشورمان گفت: ورزش ما برای اینکه بتواند جایگاه خود را در آسیا ارتقا دهد نیاز دارد به رشته‌های دیگر روی بیاورد.رشته تیراندازی از رشته‌های پایه و پر مدال است و جزو ۸ رشته مورد تایید وزارت ورزش به عنوان رشته پایه است. همچنین سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک هم اشاره کرد که تیراندازی فعلا جزو ۵ فدراسیون مدال‌آور است و طبق آمار در آینده نزدیک در جایگاه سه فدراسیون برتر قرار می‌گیرد و با کمک و‌حمایت بخش خصوصی و سایر مسیولین ورزش می‌نواند این مسیر را کوتاه‌تر کند‌.