سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

مراسم تجلیل از مدال‌آوران جام جهانی باکو برگزار شد

مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات جام جهانی 2022 باکو با حضور قربانی و دکتر صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، این مراسم که صبح امروز (دوشنبه) 3 مرداد با حضور قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، امیر فولادی رئیس اداره ورزش نیروهای مسلح، میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران، فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و جمعی از مسئولین و کارکنان فدراسیون به همراه ملی‌پوشان و مربیان حضور داشتند از جواد فروغی، محمدرسول عفتی، سجاد پورحسینی، هانیه رستمیان و محسن نصراصفهانی تقدیر به‌عمل آمد.

 همچنین در جریان این مراسم از آقای دکتر صالحی امیری و مادر شهید مدافع حرم محمدحسین میردوستی با اهدای لوح توسط ریاست فدراسیون تقدیر شد و جواد فروغی نیز اعلام کرد مدال طلای خود را به خانواده این شهید بزرگوار تقدیم خواهد کرد.

در ادامه این مراسم رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: زمانی که کار را شروع کردیم با مشکلات مالی و بدهکاری مواجه شدیم. از باشگاه‌ها پول گرفته شده اما فشنگی داده نشده بود، اهداف پروازی متوقف بود اما فشنگ آوردیم و این رشته را دوباره فعال کردیم. تفنگ و تپانچه چندین ماه تعطیل بودند و با حمایت کمیته تیم را به مسابقات برزیل اعزام کردیم. هزینه‌ها بسیار زیاد بود اما بعد از ۱۰ ماه تیم به مسابقات اعزام شد. در جام جهانی باکو هم در بخش تیمی مدال طلا گرفتیم و اعزام‌های بعدی به قونیه و قزاقستان خواهد بود. مهرماه تیم را برای آمادگی به آلمان اعزام می‌کنیم.

وی افزود: کمیته‌ها را فعال کردیم، از خرد جمعی استفاده می‌کنیم و امیدواریم بهترین برنامه‌ریزی را برای ادامه کار داشته باشیم. بعد از کشتی و فوتبال ما بیشترین هزینه را کردیم و کمیته هم کمک شایانی داشته اما از وزارت یک ریال نگرفتیم. هفته پیش با دست خالی ۵۰۰ میلیون هزینه تاسیسات کردیم. از فروردین دنبال این بودیم حقوقی برای ورزشکاران و مربیان در نظر بگیریم. باتوجه به آیین‌نامه مالی حقوق عزیزان را از ماه آینده پرداخت می‌کنیم.

 سیدرضا صالحی امیری نیز در این مراسم اظهار داشت: تیراندازی مسیری را آغاز کرده که مسیر روشنی است و در مسیر جهش قرار گرفته است و همه باید کمک کنیم تا این جهش به قله‌های متعالی دسترسی پیدا کند.

وی تاکید کرد: با شناختی که از کادر فنی و قهرمانان‌مان دارم در آینده نزدیک این فدراسیون را بین ٣ فدراسیون برتر کشور می‌بینم. الان این فدراسیون جزو 6 فدراسیون برتر است و باید در ادامه برای تبدیل شدن به برترین فدراسیون کشور هدف‌گذاری کند. باید قدردان گذشتگان این جمع هم باشیم. باید با کمک وزارت ورزش و نیروهای مسلح به این هدف دست پیدا کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: تیراندازی از توکیو که شهد تیراندازی را چشیدیم تا مسابقات باکو روزهای خوبی را در این رشته سپری کرده است. همیشه تیراندازی جزو اولویت‌های اول ما است.