سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

دیدار موسوی با دبیر کل فدراسیون جهانی

سیدجعفر موسوی، دبیر فدراسیون تیراندازی کشورمان در حاشیه مسابقات جام جهانی تیراندازی که در کشور برزیل در حال برگزاری است با دبیر کل فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون تیراندازی برزیل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، موسوی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در دیدار با دبیرکل فدراسیون جهانی علاوه بر اعلام آمادگی دو طرف برای همکاری بیشتر و استفاده از تجربیات یکدیگر در خصوص تغییر در روند برگزاری فینال‌ها بحث و ‌گفتگو شد چرا که تغییر قوانین فینال بدون اطلاع‌رسانی قبلی و‌ بدون اینکه نظر کشورها در این خصوص گرفته شود برگزار شد.

موسوی با اشاره به اینکه برنامه فینال یک یا دو شب قبل از برگزاری مسابقات اعلام می‌شد عنوان کرد: تیراندازان دچار سردرگمی می شدند چون از نحوه برگزاری مسابقات مطلع نبودند که همین موضوع یکی از دلایل عدم دست‌یابی به مدال برای ملی پوشان ایران بود.

دبیر فدراسیون تیراندازی با اشاره به اینکه برگزاری فینال‌های متفاوت برای جذاب شدن مسابقات، بحث فنی و کیفیت رقابت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد گفت: پیشنهاد شد نظر کشورها گرفته شود تا فرصتی برای تمرین و رقابت با قوانین جدید در کشور خود را داشته باشند.

وی در ادامه افزود: همچنین در خصوص ثبت رنکینگ انفرادی تیراندازان در مسابقات و صفر شدن رنکینگ آقای جواد فروغی بعد از المپیک و تعامل در راستای همکاری و هم‌فکری بیشتر برای برگزاری مسابقات جهانی نیز بحث و تبادل نظر شد.

موسوی در دیدار بعدی خود با رئیس فدراسیون تیراندازی برزیل گفت: در مورد ورزش تیراندازی و امکانات این رشته در ایران و برزیل گفتگو شد و همچنین دو طرف آمادگی خود را برای همکاری بیشتر در زمینه برگزاری اردوهای مشترک و ‌دوره‌های آموزشی اعلام کردند.

 رئیس فدراسیون تیراندازی برزیل نیز از اتفاقات فرودگاه سائوپائولو و سخت‌گیری‌های پلیس فدرال این کشور برای تیراندازان ایران عذرخواهی و ابراز تاسف کرد و امیدوار بود در زمان بازگشت و سفرهای آتی ملی‌پوشان ایران این مشکلات برطرف شود.

در پایان این دیدار لوح یادبودی از صنایع دستی ایران به دبیرکل فدراسیون جهانی و رئیس فدراسیون تیراندازی برزیل اهدا شد و از سوی فدراسیون جهانی نیز تندیس مسابقات تیراندازی و مدال مسابقات جهانی به فدراسیون ایران اهدا شد.