پنجشنبه نهم فروردین ماه
در جریان سفر ریاست فدراسیون تیراندازی به استان مرکزی

دیدار قربانی با دکتر مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی با سفر به استان مرکزی با دکتر مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی و به نقل از روابط عومی استان مرکزی، صبح دیروز (دوشنبه) 8 فروردین، قربانی ریاست فدراسیون به همراه حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی، سرهنگ گودرزی معاونت هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی و سرهنگ امیرآبادی معاونت تربیت بدنی سپاه روح‌الله استان مرکزی و کریمی رییس هیأت تیراندازی استان با دکتر مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی دیدار و در خصوص شرایط و ظرفیت‌های تیراندازی در استان مرکزی بحث و تبادل نظر کردند.

در ابتدای این دیدار رئیس هیات تیراندازی استان مرکزی با بیان ظرفیت ها و مشکلات تیراندازی در استان گفت: تیراندازی این استان‌ در شهرستان‌های دلیجان، محلات، خمین، اراک، ساوه و شهر مهاجران فعال است و در اهداف ثابت ۱۲۰ خط در اختیار هیات است و ۱۲ باشگاه نیز فعال است.

«غلامرضا کریمی» افزود: ۲۰ خط الکترونیکی تیراندازی نیز در اختیار هیات تیراندازی استان مرکزی است و در این رشته ورزشی در استان، ۵۴ مربی درجه سه، ۱۷ داور درجه سه، ۱۵ مربی درجه یک، ۱۲ داور درجه یک و ۱۰ مربی آسیایی فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: استعداد و ظرفیت‌های خوبی در رشته تیراندازی استان مرکزی وجود دارد و تاکنون افتخارات زیادی کسب شده است.

رئیس هیات تیراندازی استان مرکزی ادامه داد: کرونا خسارت‌های زیادی به بخش ورزش بویژه تیراندازی وارد کرد و امید است شرایط قبل دوباره در این رشته تکرار شود.

کریمی عنوان کرد: همچنین تحریم بیشترین آسیب را به رشته تیراندازی وارد کرده چرا که تمام سلاح‌ها و ابزارهای این رشته ورزشی، وارداتی است و تولیدات داخلی خیلی کم است. وی افزود : خوشبختانه در در حوزه ساخت دستگاه پرتاب بشقابک اهداف پروازی اقدامات خوبی در استان مرکزی صورت گرفته و با همکاری بخش خصوصی این تجهیزات در استان در حال تولید و صادرات به کشورهای منطقه می باشند.

رییس هیأت تیراندازی ابراز امیدواری کرد در صورت تکمیل سایت تیراندازی مجموعه ورزشی امام خمینی (ره) اراک ۱۲ رشته تیراندازی در استان مرکزی فعال خواهند شد.

حدود ۸۰۰ نفر به صورت سازمان یافته در رشته تیراندازی در استان مرکزی فعالیت دارند.

قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی نیز در این دیدار گفت: این فدراسیون با بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال بدهی تحویل گرفته شده اما تمام ظرفیت‌ها برای پرداخت این میزان بدهی و مشکلات ناشی از آن بکار گرفته شده است.

مرتضی قربانی افزود: مشکلات و چالش‌های فدراسیون تیراندازی فهرست‌بندی شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای حل آنها تدوین شده است.   

رئیس فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: تیراندازی ورزش سفارس شده از سوی پیامبر گرامی اسلام(ص) و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و باید زمینه جذب تمامی علاقه‌مندان به این رشته در استان‌ها فراهم شود. وی افزود در صورت تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های اهداف پروازی تا حد قابل توجهی از آسیب به محیط زیست جلوگیری خواهد شد.

قربانی با بیان اینکه ورزش تیراندازی باید در جامعه ارزان و بیشتر به مردم معرفی شود، بیان کرد: این ورزش به عنوان یک رشته ورزشی امن و خانوادگی در افزایش روحیه و نشاط اجتماعی تاثیر بسزایی دارد و به راحتی می‌توان جمعیت زیادی از قشرهای مختلف جامعه بویژه جوانان و نوجوانان را به این سمت ترغیب کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این دیدار گفت: رشته تیراندازی در بخش مردان و زنان در این استان جزو رشته‌های موفق است.

عابد حقدادی افزود: پتانسیل‌های خوبی در رشته تیراندازی استان مرکزی وجود دارد اما این رشته جزو رشته‌های ورزشی گران است و باید از همه ظرفیت ها استفاده شود تا هزینه‌های آن کاهش یابد.

وی بیان کرد: هیات تیراندازی استان مرکزی یک طرح با عنوان تفنگ خفیف دارد و پیشرفت فیزیکی آن ۹۰ درصد است و اعتبار ملی هم ندارد و تکمیل آن در گرو تامین یکسری تجهیزات و محوطه سازی داخل است.

استاندار مرکزی نیز در این دیدار ضمن خوشامد گویی به رییس فدراسیون تیراندازی  گفت: استان مرکزی استان امامین انقلاب و زادگاه امام راحل در خمین است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، شاکله علمی امام راحل در اراک شکل گرفته است. 

 وی بیان کرد: ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان مرکزی از مشکلاتش بیشتر است، بر خلاف برخی استان‌ها که شاید مشکلاتشان از فرصت‌های آنها بیشتر باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برای ورزش این استان برنامه‌های مفصلی تدوین شده و بخشی از مفاخر پروری باید در حوزه ورزش مورد توجه قرار گیرد

استاندار مرکزی افزود: ستاد تحول در این استان نیز در روزهای آینده تشکیل می‌شود و همه تلاش‌ها به کار گرفته می‌شود تا طرح‌های نیمه تمام هیات تیراندازی در اسرع وقت تامین اعتبار و حداکثر تا پایان سال تکمیل شود. همچنین

مخلص‌الائمه همچنین افزود: زمین‌های مناسب رشته تیراندازی و سایت اهداف پروازی در اراک، تفرش، زرندیه و سایر شهرستان‌های استان شناسایی و جهت احداث سایت تیراندازی در اختیار هیأت تیراندازی قرار گیرد.

در این جلسه همچنین مقرر گردید از تیراندازان استان جهت خرید سلاح و تجهیزات حمایت مالی ویژه صورت گیرد.

در ابتدای این دیدار نیز مخلص‌الائمه استاندار مرکزی با همراهی قربانی رییس فدراسیون تیراندازی و حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی از سالن سردار شهید سعید مجیدی مجموعه ورزشی شهدای پنجم اراک بازدید کردند.