پنجشنبه نهم فروردین ماه

فروغی: ما امنیت خود را مدیون شهیدانی همچون حاج‌قاسم هستیم

جواد فروغی با اشاره به خاطراتی از حضور حاج قاسم در جبهه مقاومت گفت: اگر خط شکنی شهید سلیمانی در عراق و سوریه نبود تسلط داعش بر مرزهای ایران قطعی بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی؛ جواد فروغی قهرمان مسابقات المپیک در گفتگو با مرآت با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به فروتنی و خوش رویی نسبت به مردم باعث شد که همه او را عاشقانه دوست داشته باشند، گفت: ساده زیستی و رفتار و عمل حاج قاسم زبان زد همه است که باعث شده تا این شهید بزرگ در بین مردم محبوب شود.

فروغی تصریح کرد: نقش و نوع فعالیت سردار سلیمانی در منطقه همانند آفتاب برای همه جبهه مقاومت روشن بود و بعد از شهادت این شهید، جای خالی او در منطقه احساس می‌شود. باتوجه به پیشروی‌های داعش و حمایت های تسلیحاتی و پشتیبانی کشورهای غربی و عربی از داعش و سرعت پیش‌روی آن‌ها حاج‌قاسم و هم‌رزمان وفادارش به سرعت در منطقه حاضر و از پیش‌روی آن‌ها به شدت جلوگیری کردند.

فروغی افزود: با توجه به مشاهدات خودم در مناطق مختلف سوریه مردم به هیچ وجه نمی‌توانستند امنیت خانواده خود را تامین کنند و از تمام زندگی خود برای زنده ماندن دست کشیده بودند، ما امنیت کشور خود را مدیون رشادت‌های افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی‌ها هستیم که شبانه روز برای امنیت ما تلاش می کنند.

ورزشکاران با توجه به این دسترسی های که دارند باید در زمینه تبیین ابعاد مختلف حاج قاسم و در معرفی این شخصیت بزرگ اقدام کنند تا همگان این شخصیت بزرگ با این ابعاد شخصیتی را بشناسند.

فروغی گفت: در منطقه که بودیم به ما اعلام کردند وضعیت جسمانی حاج قاسم خوب نیست به همین خاطر تیمی از ما به محل اسکان حاج قاسم اعزام شد و بعد از تزریق دارو نیاز به استراحت داشتند اما با توجه به درگیری در حلب سریع خود را به منطقه عملیاتی رساند و سلامتی خود را در اولویت قرار نداد.

وی با اشاره به مدیریت نظامی سردار سلیمانی در مناطق عملیاتی، خاطر نشان کرد: به معنی واقعی فرمانده میدان بود و تمامی مناطق را به خوبی می شناخت همه کسانی که با حاج قاسم برخورد داشتند از مهربانی او یاد می کنند او واقعا یک شهید زنده بود.