با حضور وزیر ورزش و جوانان

مراسم تجلیل از مدال‌آوران و تیراندازان اعزامی به مسابقات جهانی مصر برگزارشد

مراسم تجلیل از مدال‌آوران و تیراندازان اعزامی به مسابقات جهانی مصر و همچنین تقدیر از هانیه رستیمان که اولین سهمیه کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس را کسب کرده است، با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه آزادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، مراسم تجلیل از مدال‌آوران و تیراندازان اعزامی به مسابقات جهانی مصر و همچنین تقدیر از هانیه رستیمان که اولین سهمیه کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس را کسب کرده است، ظهر امروز (دوشنبه)، 3 بهمن ماه با حضور دکتر حمید سجادی، وزیر محترم ورزش و جوانان در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه آزادی برگزار شد.

پیش از آغاز این مراسم دکتر سجادی از سالن 80 خط و همچنین خوابگاه فدراسیون تیراندازی بازدید کرد. در ادامه وی در جمع تیراندازان حاضر شد. در ابتدای این مراسم و پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، تیراندازان تفنگ و تپانچه در حضور وزیر ورزش و جوانان به صورت نمادین مسابقه‌ای را برگزار کردند که در پایان از سوی دکتر سجادی مورد تشویق قرار گرفتند و وزیر ورزش به نفرات برتر هدیه‌ای تقدیم کرد.

در ادامه نیز کلیپی از گزارش عملکرد فدراسیون تیراندازی از زمان حضور مرتضی قربانی به عنوان رئیس فدراسیون و همچنین کسب 10 مدال رنگانگ طی حضور تیراندازان در 7 رویداد ورزشی بین‌المللی پخش شد.

سپس نمایندگان مربیان و تیراندازان در رشته‌های تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی مشکلات، دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود را در حضور وزیر ورزش بیان کردند.

طالبی: اگر آقای قربانی نبود، تیراندازی تمام می‌شد

مریم طالبی سرمربی تیم ملی تفنگ اظهار داشت: بچه‌های ما خیلی درد ودل دارند. تیراندازی اولین مشکلی که دارد، تحلیل‌رفتگی است و پس از آن ناامیدی. سرمایه‌گذاری روی تیراندازی از زمان ریاست هاشمی استارت خورد، ولی بعد از آن تیراندازی تحلیل رفت. دستگاه‌های ما ظرفیت برگزاری مسابقات آزاد و لیگ را ندارند و متأسفانه به خط‌ها رسیدگی نشده است، همین مسئله روی عملکرد تیراندازان تأثیر داشته است‌. خوشحالیم که قربانی در فدراسیون تیراندازی حضور دارد. اگر او نبود، تیراندازی ما تمام می‌شد.

وی افزود: اُفت بعدی تیراندازی مربوط به ناامیدی در بدنه جامعه این رشته ورزشی است. هر چه دیدیم، قول و بدعهدی بوده است‌. همیشه مسئولان از بچه‌های ما انتظار داشتند با دست خالی نتیجه بگیرند. آنها همیشه آبروی ورزش بودند، ولی در مقابلش، قول‌ها و بدعهدی‌های مسئولان بوده است. ما تفاوتی درباره رفتار و تخصیص اگر هم بوده است، حتی بعد از مدال المپیک از سوی وزارت و کمیته ندیدیم. بچه‌ها مشکل معیشتی دارند‌ و من می‌پرسم آیا حق دارند این فشار را تحمل کنند یا نه؟

طالبی گفت: کارد، استخوان را هم رد کرده است. یکسری مشکلات کلان است و آن را درک می‌کنیم. برای اینکه تیراندازان به ذره‌ای از حق و حقوق خود برسند، باید این رویکرد در بین مسئولان تغییر کند‌. با این شرایط حتی انگیزه درونی و فردی تیراندازان هم موتور محرک نیست. قربانی با چنگ و دندان با وجود گرانی، کمبود فشنگ و ... تلاش می‌کند تا ورزشکاران در بهترین شرایط باشند.

وی خاطرنشان کرد: رشته ما به شدت با گرانی گره خورده است. برنامه‌ریزی برای کادر فنی سخت شده و باید جهت نوک پیکان تغییر نکند و از طرف مسئولان به سمت تیراندازان باشد.‌ امیدوارم شما که بعد از قربانی پدر ما تیراندازان هستید، به این رشته بیشتر توجه کنید.

 

جعفرزاد: بعد از مدال المپیک بودجه تیراندازی نه تنها افزایش نیافت بلکه با وجود تورم کمتر شد

احمد ظفر جعفرزاده، مربی تیم ملی تپانچه گفت: همه اینهایی که می‌خواستم بگویم خانم طالبی بیان کرد. خواستم خاطره‌ای را زنده کنم. در هیروشیما من و شما(وزیر ورزش) در زیر زمینی تلوزیون می‌دیدیم. هردو از عدم توجه مسئولان به ورزش گله داشتیم.

وی گفت: فدراسیون را آقای قربانی با ۳۵ میلیارد بدهی تحویل گرفت. طلبکاران مطالبه دارند. قربانی صبح تا شب به دنبال تامین اعتبارات هستند. روزانه ۲ میلیون هر ورزشکار در این فدراسیون هزینه دارد. ما برای خرید ۱۵۰ بسته ساچمه ۱۲۰ میلیون باید هزینه کنیم که برای یک ماه کافی است. این مبلغ با تورم ماه بعد می‌شود ۱۶۰ میلیون تومان. اگر خرید را سالیانه انجام دهیم ۴۰۰ میلیون بودجه ذخیره می‌شود.

ظفرجعفرزاده گفت: مدال المپیک توسط جواد فروغی به دست آمد و انتظار می رفت اعتبارات این رشته افزایش یابد. افزایش که نیافت بلکه با تورم ارزش بودجه کمتر شد. رقبای ما دست و پایشان بسته نیست. ما با این شرایط چطور پیش برویم. حضرت یوسف در چاه ناامید نشد ما را ناامید نکنید.

حقیقت: امیدوارم با کمک وزیر ورزش سند چشم انداز تیراندازی به مرحله مناسبی برسد

احمدرضا حقیقت به نمایندگی از جامعه اهداف پروازی یادآوری کرد: من به صورت کلی در مورد تیراندازی صحبت می کنم که اهداف پروازی نیز بخشی از آن است. قرار بود در سال 1404 ایران قدرت اول علم و فن‌آوری تیراندازی در منطقه باشد. ورزشکاران و مربیان سهم خود را انجام دادند و تامین نیازهای این افراد برای ادامه راه آغاز شد و در آسیا از رتبه پنجم به دو و نیم رسیدیم. قرار بود زیر ساخت‌های حقوقی مناسب نیز انجام شود و پیگیری نیز انجام شد که به زودی به امضا خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: قرار بود در تمام رشته‌ها به خصوص در بخش بانوان ورزشکاران نخبه تمام وقت تمرین کنند. به عنوان یک تلاشگر ورزش می دانید این محقق نمی‌شود مگر با لیگ حرفه ای. ورزشکاری که تمام وقت تمرین می‌کند نباید برای معیشت معطل فدراسیون باشد. بیش از 80درصد ورزشکارانی که رتبه یک تا ده را در المپیک به دست آوردند نزدیک 260 روز در سال تمرین می کنند و این برای یک ورزشکار غیر تمام وقت، ممکن نیست.

عضو کمیته اهداف‌پروازی کشورمان تاکید کرد: ما هنوز از دو بخش برنامه عقب هستیم که بخشی از آن وظیفه فدراسیون، ورزشکاران و مربیان است. برای تیراندازی به عنوان یکی از شش رشته ای که 60 درصد مدال های المپیک و 67 مدال های بازی آسیایی در آن توزیع می شود، مناسب نیست که هنور مطمئن نباشد به سند چشم انداز می‌رسد یا خیر. توجه به رشته های پر مدال در گام اول تامین معشیت ورزشکاران است.

وی در پایان گفت:6 سال است که سالن های تیراندازی تعمیر نشده است و اگر اینگونه پیش برویم سایر دستگاه‌ها نیز از کار خواهد افتاد و خواهش دارم با توجه به اینکه این سند در قدیم مورد تائید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بوده است، تمرکز خود را بر این قرار دهیم تا کمک شما (وزیر ورزش) این سند را به جای مناسب برسانیم.

فروغی: امیدوارم حمایت‌های مالی از تیراندازی بیشتر شود

همچنین جواد فروغی در دیدار با وزیر ورزش اظهار داشت: مسئولان همیشه با ورزشکاران دیدار کرده‌اند و بعد از آن رفته‌اند. پیشنهاد می‌دهم کمیته‌های پیگیری در وزارت تشکیل شود و هر چند ماه مسائل را پیگیری کنند. بحث اسپانسر و حمایت مالی در بسیاری رشته‌ها مثل تیراندازی ضعیف است و وزارت ورزش می‌تواند کانال‌هایی باز کند. یک ورزشکار در لیگ هفته‌ای 500 هزار تا یک میلیون دریافت می‌کند که عدد مناسبی نیست و باید لیگ‌ها حرفه‌ای شوند. به خاطر مسائل مالی متأسفانه برخی از سفرها را از دست دادیم و امیدوارم حمایت‌های مالی از این رشته بیشتر باشد.

در ادامه مراسم مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی و همچنین وزیر ورزش و جوانان سخنرانی کردند. در پایان این مراسم با حضور حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان و مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیرندازی از مدال‌آوران، تیراندزان و کادرفنی تیم های ملی تفنگ و تپانچه در مسابقات جهانی مصر و همچنین هانیه رستیمان به دلیل کسب نخستین سهمیه کاروان یاران در المپیک 2024 تجلیل شد.

انتهای پیام/

  • 17:51
  • 1401/11/03
  • 6276